Om skrivprocesser, skrivprojekt, tänkande och läsande. Och kanske lite allmänt svammel.

22 juni 2016

Snart släpper orden taget så de kan blåsa iväg och hamna på sin plats.



Har fixat min arbetsplats idag. Det mesta är en röra fortfarande efter flytten, men ett och annat hörn börjar komma i ordning.

Arbetshörnet är prioriterat, för det börjar bli dags att börja skriva på allvar igen. Vårens sjuklighet, terminsavslutet och flytten är avklarade. Och hjärnan börjar redan flytta sig dit, in i texten. Det är bra. Kanske ska fira midsommar med att ta tag i nåt. Kan tänka mig få saker som skulle vara bättre att fira med faktiskt.

Lyckats fixa en utdragbar skiva till mitt tangentbord (och rollermouse, ovärderlig grej nästan, lyckats hitta i hyfsat skick ett par gånger på tradera, men som nya är de ju inte), det känner jag mig mycket nöjd med. Och satte upp en liten broderad tavla med texten "ge upp nu". Behöver den påminnelsen, om att släppa taget, ta paus, resa mig, gå och göra nåt annat. Att ge upp är underskattat, tycker jag.




Haft med en bön i Järfälla församlings tidning igen, och en bild på en fågel. Det känns bra. Det som också känns bra är att det är jättebra utbud på begagnade pocketböcker i den här nya staden. Verkar sluta med att jag kommer hem med tre stycken varje gång jag varit i en loppisaffär. Antar att jag måste hitta en strategi snart, inte köpa så fort jag ser något som verkar bra eller som jag läst och tyckt om, för det kommer inte hålla i längden. Fast lite till håller det.

Dagens fynd: Darling River av Sara Stridsberg, Rebell med frusna fötter av Johanna Nilsson och Låt vargarna komma av Carol Rifka Brunt. Sammanlagt 9 kr. Blir inte ruinerad iaf.



2 kommentarer:

  1. Härligt att dina böner kommer i tryck - de är helt underbara! Läser dem på Facebook och Instagram.

    SvaraRadera