Om skrivprocesser, skrivprojekt, tänkande och läsande. Och kanske lite allmänt svammel.

12 mars 2016

Svindeln i att komma nånstans.



Kom av mig lite i att skriva här på bloggen. Försökte plugga jättemycket så jag inte skulle vara stressad av att ta lite tid ledigt från det. För gjorde det. Åkte till skärgården och gick kalla promenader och låg på sängen och läste mjuka romaner, och sen har jag åkt hem och haft en vecka till vila och skrivande.

Får lite svindel av att jag snart är färdig med ett utkast till romanen. Det fanns ett utkast, liksom halvfärdigt på många sätt. Men nu i vår har mycket ändrat karaktär, mycket liv har blåsts in i berättelsen, karaktärerna, mycket har ändrats.

Och det är fortfarande mycket kvar innan det är dags att visa den för någon. Det är inte så, som att den är färdig. Men kanske inte fler totala omarbetningar. Detta kanske var den sista.

Har hållit på med den så många år. Eller, det var så många år sen jag började skriva på den på allvar. Snart tio, kanske. Fast många av åren har det varit omöjligt att skriva nåt alls, och sen har det varit omöjligt att jobba med ett så stort projekt.

Kanske en del svindel i det med. Att det går nu.

Jobbar en del med romanpersonen Emmas musiksmak fortfarande. Och Seinabo Sey är fortfarande den hon tycker om som jag också tycker om. Fast börjar förstå poängen med en del av de där ikoniska männen, det är ju alltid nåt. Behöver inte göra dem till mina favoriter, oavsett vad Emma tycker om saken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar