Om skrivprocesser, skrivprojekt, tänkande och läsande. Och kanske lite allmänt svammel.

28 januari 2016

Trösklar att ta sig över (snubbla över).

Vet inte hur jag ska pussla ihop livet så det blir bra. Fick en del skrivet igår, och lite pluggat. Idag har jag bara pluggat jättelite, men tex bråkat med katten, dammsugit och varit på mässa.

Det känns som att det blir för lite av allting hela tiden, och för mycket på ett annat sätt. Behöver hitta andra strategier och jag är så himla trött på det. Skrivit en del för hand när jag läste hebreiska i höstas. Idag försökte jag översätta två verser. Min nacke och axel och hand blir sämre meddetsamma. Och detta är typ ingenting av vad jag borde göra.

Det kommer inte gå att skriva för hand. Men jag kan inte sitta vid datorn exakt hela tiden heller. Helst inte hela dagar. Men hur ska jag kunna skriva och plugga parallellt om jag måste sitta vid datorn för båda, och det inte går? Och hur ska jag förresten lyckas balansera pärmen och bibeln och lexikonet och kunna läsa i alla och fortfarande nå tangentbordet och sitta ok ergonomiskt? Var är lösningarna? Jag vet inte, det känns inte som att de finns i mitt liv, det är frustrerande.  Fast jag antar att jag hittar nåt sätt ändå, det är så det brukar sluta. Jag är bara så innerligt trött på all tid som går åt till att leta, allt som inte funkar sådär som vanligt bara, utan lösningar. Trött på lösandet. Vill faktiskt bara jobba.

Jag är glad för det som blivit skrivet i alla fall, och att jag tagit mig över tröskeln och öppnat den hebreiska bibeln igen. Det tar emot. Det var lättare att skjuta upp det och läsa i en annan bok där den inte behövdes. Och två verser är inte mycket, men det är jobbigare att börja än att fortsätta, så på nåt sätt har jag ändå kommit en bit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar