Om skrivprocesser, skrivprojekt, tänkande och läsande. Och kanske lite allmänt svammel.

12 januari 2016

Suck och pust och nya böcker.

Har huvudvärk och ledvärk och skriver tenta och det är mest synd om mig i hela världen. I alla fall nästan. Är ca 50 000 tankar kvar att tänka och kanske 7 sidor kvar att skriva. Klarar nog det. Men har inte precis lust.

En bra sak är att mina beställda böcker äntligen kom, så fick jag anledning att gå ut en liten runda, och nu har jag dem att se fram emot. Har läst Nick & Norah's infinite playlist förut (på svenska: Nick och Norahs oändliga låtlista). Den är liksom högljudd och stökig och med bra tempo (filmen är mycket lugnare och mer lågmäld, konstigt ändå, svårare att göra en bok än en film högljudd, fast man kanske blir tröttare av en sån film iofs). Another day hör ihop med Every Day (på svenska: Jag, en) som jag skrev om förut. Orkar inte leta upp länk till inlägget just nu, ni får scrolla. Ser mycket fram emot att läsa den. Den är ganska ny, kom i höstas, och den kommer på svenska i vår, då heter den En annan.

Ok, tillbaka till tentan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar