Om skrivprocesser, skrivprojekt, tänkande och läsande. Och kanske lite allmänt svammel.

16 januari 2016

Böcker jag vill höra om. (Flumskolan.)

Är mycket trött efter en veckas hostande och tentande, men lättad nu för att det är över.

En bra sak med den senaste veckan (förutom att allt jobbigt med den är slut nu) är att jag upptäckt podden Flumskolan. Hört talas om den förut, men inte orkat försöka mig på den. Nu har jag sträcklyssnat på en hel del avsnitt (nåt måste man ju göra när man hostar istället för att sova).

Jag tycker mer om den än jag trodde jag skulle göra. I varje avsnitt går de igenom en bok, läser citat och kommenterar, och ja, de skämtar en hel del om det, vet inte om den mest är tänkt som humorpodd eller bokpodd. Kanske att humorn inte alltid når mig, men gillar upplägget ändå. För att det är alla de här böckerna jag aldrig kommer loss att läsa själv men ändå är lite intresserad av. Mest är det politikers böcker, fast inte alltid.

Det är lagom med en sån här introduktion, som inte är helt allvarlig, men ändå går in på mycket mer än en recension gör, och på ett annat sätt. Och det är ändå rätt intressant med vad de skriver i sina självbiografier, och hur de skriver när de försöker gestalta sina idéer konstnärligt. Vem kunde ens tro att fabler fanns i vuxen och politisk tappning?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar